Velkommen til de små ting i hverdagen

lørdag den 26. februar 2011

En eftermiddag i hiin forgangen tid.

Denne lørdag eftermiddag er blevet tilbragt med nogle skønne mennesker tilbage i en tidsalder, der hedder 1285. Dette var året hvor vor konge, Erik Klipping, på grusomste vis blev myrdet i Finderup Lade og mysteriet lader os vide, at det var hans betroede ven Marsk Stig, der stod bag.
Baggrunden for denne tidsrejse var, at den spejdergruppe som min lilebror er tropsleder for, skulle på fastelavnstur og så var temaet blevet mordet på den historiske konge. Så vi har været omgivet af mordere, hekse, smuglere, munke og kongelige riddere. Jeg selv har ageret røver med flitsbue, læderbælte og pelshue og som, sammen med min bragende dygtige medkumpan, var de eneste i miles omkreds der lå inde med runealfabetet og oversættelsen dertil, som spejdergruppen skulle bruge til at løse en del af gåden. Alle indvolverede parter er gået op i rollerne med liv og sjæl og det er lige før jeg tror, at vi voksne har moret os lige så meget som børnene, hvis ikke mere;)
Nu vil jeg springe på sofaen med mit uldtæppe og en god film. God lørdag aften til Jer derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar