Velkommen til de små ting i hverdagen

søndag den 20. februar 2011

Imponeret i stilhed.

Alt for ofte rejser vi ud i verden for at få oplevelser, for at se store monumenter, for at se og opleve ting vi ikke har her hjemme i vores lille land. I vores familie i min barndom har vi næsten hele mit liv, med et par enkelte undtagelser, holdt vores ferier inden for Danmarks grænser, så jeg føler at jeg kender mange af vort lands små afkroge. Nogle gange bliver man dog lidt imponeret over hvor dårligt man kan ende de smukke ting der findes ens eget lokalområde. I dag fik jeg et lille indblik i et monument jeg ikke  erindre jeg tidligere har set på samme måde. Vi var i eftermiddag en tur inde i Viborg Domkirke og jeg er lutter beundring for den meget smuke bygning med de helt fantastiske udsmykninger og kalkmalerier. Det kan næsten ikke beskrives. Der er lagt et helt ubeskriveligt stort stykke arbejde i den kolosale bygning som er opført i en tid hvor vi slet ikke havde maskineri, materiel og smarte hjælpemidler som vi har nå der bygges i dag. Imponerende dert er det.
Jag lader billederne tale for sig selv.





God aften til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar