Velkommen til de små ting i hverdagen

søndag den 5. juni 2011

Solrig søndag

Søndag har for Anders' vedkommende betydet arbejde.
For mig har den betydet; en rolig morgen med høj på terassen, hvor jeg indtog min morgenmad i selskab med den bog, en krimi, jeg er så voldsomt fordybet i i tiden, at jeg ind i mellem skal sætte minuturet til at ringe for at slippe den igen. Søndag har været et super spil tennis med dejlige mennesker og højt humør. Søndag har været middagshygge hos min skønne søster og hendes familie. Søndag har været lidt handlen til den kommende uge. Søndag har været spekulationer om, hvordan livet mon ser ud når vi når næste søndag, hvordan mon den bliver den uge, som jeg så usigeligt gerne vil spole forbi i høj fart og bare høre resultatet af når den er omme. Jeg frygter det værste og håber på det bedste.
Søndag har været høj aktivitet for vaskemaskinens vedkommende. den har vaske ikke mindre end 3 maskinfulde, så den har bestemt ydet sit.
Lige nu er søndag vasketøjsfoldning ved køkkenbordet, (der er simpelthen for varmt på terrassen hvor solen bager lige på). Lasangen står klar på komfuret til at komme i ovnen, når gemalen melder sin ankomst, og skal akompangeres af en frisk tomatsalat og en friskbagt flute med chorizopølse. Tv'et viser en film jeg holder meget af. En film som jeg som barn husker som kedsommelig langvarig, men som voksen elsker jeg den. Den minder mig om min mor, som jeg har set den med hundrede gange og selv om vi kan den uden ad så er den lige god hver gang, Sound of music.


God søndag til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar