Velkommen til de små ting i hverdagen

fredag den 19. august 2011

3-2-1-weekend!!

Åhh som jeg er vild med fredage. Fredag har en underfundig stemning af noget helt særligt og specielt. Hos alle mine skønne unger er det ofte Disney sjov, fredagssnolder og popcorn der bliver omtalt med fryd og hengivenhed i stemmen når snakken falder på ugens sidste hverdag. Hos vi voksne er det tanken om hyggestunder med de nære og kære, frie timer til at gøre lige hvad vi synes trænger mest og ikke mindst tanken om et pusterum fra hverdagens nødvendigheder.

Min weekend blev skudt i gang med et fødselsdagsbesøg hos en kær veninde, som bliver et år ældre i dag. Derefter blev det til et par hyggelige timer i min skønne mors selskab. Jeg er vild med at have min familie så tæt på, at det aldrig er af vejen lige at køre et smut omkring og kigge ind. Jeg er meget til det nære og det tætte og sætter min familie meget højt og nyder at vores bopæle ligger inden for smutturs-afstand.

Nu er jeg landet sikkert hjemme efter at have gjort nogle indkøb i en meget overfyldt butik, men som for en gangs skyld emmede af glæde og afslapning frem for den stressede stemning, der tit præger disse steder en sen eftermiddag.
Aftensmaden er forberedt i mindste detalje og mangler bare en tur henholdsvis i ovn og på pande i rundt regnet den tid som det tager gemalen at snuppe et bad. Der er dømt lang arbejdsdag for ham i dag, men han har ikke det mindste i mod det. Tilgengæld er det ganske sikkert, madpakken til trods, at han er hunde sulten når han om en times tid træder ind ad døren. Jeg glæder mig. Det her med at være alene hjemme er fint nok ind i mellem, meeeen det kan også blive for meget af det gode.

Dagen i morgen byder på noget arbejde herhjemme på første salen og en hyggelig fest i morgen aften hos et par, der for et par uger siden blev til hr. og fru. i udlandet og nu vil fejre det herhjemme. Det tegner godt og hyggeligt.

Nu vil jeg nyde og vente...
Glædelig fredag til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar